понедельник, 20 апреля 2020 г.

Тиждень "Моя родина"


Завдання для самостійної роботи під час карантину.
Тиждень "Моя родина".

Понеділок 20.04.2020
Українська мова
Буквар с. 70 – 71 – прочитати пояснення про тест – міркування і зразок самого тексту – міркування «Родина важлива»: перше виділене речення – це висловлена думка на певну тему, далі – доведення цієї думки, останнє виділене речення – висновок, підсумок того, про що говорилося.
Пригадати і запам’ятати розглянуті види текстів: текст – опис, текст – розповідь, текст – міркування.
Розглянути родовідне дерево. Створити власне дерево родини, зробити світлини.
Зошит: с. 32 – 33.
1)Написати з’єднання букв.
2)Прочитати і розділити рисками слова в реченні.
3)Прочитати початок тексту, речення в дужках. Записати продовження тексту, використовуючи речення з попереднього завдання і з дужок (пам’ятаємо про абзаци).
      Його називають живим барометром. На негоду він опускається на дно. Якщо висуває голову над поверхнею води – чекай грози.
       На відміну від метеорологів, в’юни помиляються рідко .
4)с.33 – прочитати наявну частину тексту. Продовжити міркування. (Наприклад: Ця тварина дуже розумна і віддана. Вдячні люди поставили пам’ятники собакам у багатьох країнах світу.)
В усіх словах визначити наголошений склад і поставити наголос – рисочку ставимо над буквою, що позначає голосний звук.

Математика
Зошит: с. 38.
Повторити назви компонентів дії додавання (доданок, доданок, сума) і віднімання (зменшуване, від’ємник, різниця).
Звертаємо увагу на №5 – (можна переглянути відео) Ламані складаються з ланок – 2 і більше. Ламані бувають замкнені і незамкнені. Замкнена ламана – це геометричні фігури – трикутник, прямокутник, шестикутник і т. д. В даному завданні замкнена ламана буде у вигляді квадрата, бо кожна з чотирьох ланок має однакову довжину.  


Вівторок 21.04.2020
Українська мова
Буквар с. 72 – познайомитися з короткою біографією
В. Сухомлинського.
Прочитати та пояснити вислови, прислів’я.
Прочитати казку В. Сухомлинського

БУДЕШ ІЗ ГНІЗДА ВИПАДАТИ?
    У дятлихи в гнізді було четверо пташенят.
Одне з них таке неспокійне. Виглядає з гніздечка, все йому хочеться знати: а що там, далі?
    Виростеш, полетиш — то й побачиш, що за гніздом.
      Але неспокійне дятленя не захотіло слухати маму, висунулося з гнізда й упало додолу. Сидить на траві, плаче.
Прилетіла мати до малого.
    Як же тебе врятувати, неслухняний сину? Сідай мені на спину, берися дзьобом за пір'я та держись міцно.
Сіло пташеня матері на спину, вчепилося дзьобиком за пір’я. Полетіла мати. Принесла своє дитя у гніздо, поклала та й питає:
    Будеш із гнізда випадати?
    Не буду, — сказало, плачучи, пташеня й підвело голівку, щоб виглянути з гнізда.
Зошит с. 34 – повторюємо вживання апострофа (можна переглянути відео - урок або розглянути наведені приклади).
Апостроф пишемо перед я, ю, є, ї
---після б, п, в, м, ф: б'є, п'ять, верф'ю, м'яка, в'яз;
---після р, що позначає твердий звук: пір'я, бур'ян;
---після префіксів (дітям цей термін не вживаємо, можна сказати частинка слова, яку можна відкинути і вийде нове, але схоже слово), що закінчуються на твердий приголосний; з'їсти, об'єднати, з'юрмитися.
Потрібно запам'ятати, що з цих правил є винятки. Якщо перед б, п, в, м, ф у слові стоїть ще один приголосний (збіг приголосних), тоді апостроф не ставимо: свято, цвях, дзвякнути, різьбяр, мавпячий, тьмяний, духмяний, морквяний.
С.34 1) В зображенні папуги знайти букви.
         2) Розгадати ребуси, записати слова (солов'ї, пів яблука). Зверніть увагу, за новим правописом пів яблука пишемо окремо, а писалося пів'яблука – це вже неправильно.
         3) Прочитати текст, виписати спочатку слова з апострофом, а потім з м'яким знаком.
        4) Списати з підручника речення (прислів'я), подане рукописним шрифтом.

В звичайний зошит: списати текст.
Айстри
    У Марійки на клумбі айстри. Вони красиві, барвисті, духмяні. Дівчинка вранці полила квіти. Айстри радо кивали до дівчинки своїми голівками.

Записати під диктовку слова:
П’ять, з’їв, подвір’я, в’юн, б’ють, м’ята.

Математика
Підручник с.113
№2, 5, 6 – усно.
№3 – за бажанням: усно або в зошит.
№1, 4, 7 – письмово.
№4 – 1см + 2см + 2см + 3см = 8см 
           або 1+2+2+3 =8(см)
№7 – можна скласти і розв’язати задачу на знаходження суми або на порівняння.

Середа 22.04.2020
Українська мова
Буквар с.73 – прочитати казку В. Сухомлинського , дати відповіді на запитання.
Звернути увагу, що в казці є розмова (діалог) між героями казки. Кожна репліка діалогу (прямої мови) виділяєься на письмі рискою. Після слів героя, або між репліками героїв, можуть бути слова автора (того, хто розповідає; автор дуже рідко себе  називає, він «невидимий»).

Зошит с.35- прочитати текст, списати один з абзаців.
В звичайний зошит:
     1) Скласти з «розсипаних» слів і записати речення:
Оля, пиріжки, матусею, печуть, з.
татом, саджають, Вітя, з, дерево.
     2) Списати слова і поставити, де потрібно, апостроф:
Св( )ято, сім( )я, дев( )ять, м( )який, при( )ємний,
під( )їзд, в( )юнкий.
Математика
Підручник с. 114.
№2, 4 – усно.
№1, 3, 5, 6 – в зошит.
№ 7 – за бажанням – усно або письмово.
№3 – зверніть увагу на схему: об’єднувальна дужка – буде рівність на додавання (5 + 10 = 15), нижня дужка, ніби вилучення, знаходження певної частини – рівність на віднімання (10 – 5 = 5).
№5 – з даними числами скласти приклади на додавання і віднімання без переходу через розряд (на вивчені випадки).
№6  - пригадуємо: з кожного прикладу на додавання можна скласти 2 приклади на віднімання.
4 + 22 = 26
26 – 4 = 22

26 – 22 = 4 



Четвер 23.04.2020
Українська мова
Прочитати казку В. Сухомлинського
МАТЕРИНСЬКЕ ЩАСТЯ
   Гарячого літнього дня вивела гуска своїх маленьких жовтеньких гусенят на прогулянку. Вона, показувала діткам великий світ. Цей світ був зелений і радісний — перед гусенятами простягнувся величезний луг. Гуска навчала діток скубти молоду травичку. Травичка була солодка, сонечко тепле й ласкаве, моріг м’якенький, світ співав багатьма голосами жучків, метеликів, комах. Гусенята були щасливі.
       Коли це налетіла чорна хмара, на землю впали краплі дощу. А потім посипались чималі, як горобині яєчка, градинки. Гусенята прибігли до мами, вона підняла крила й накрила ними дітей. Під крильми було тепло й затишно, гусенята чули, як нібито звідкись іздалеку долинає гуркіт грому, виття вітру й стукіт градинок. Їм навіть стало весело: за материнськими крилами коїться щось страшне, а вони в теплі й затишку.
     Потім усе вщухло. Гусенятам захотілось мерщій на зелений луг, але мати не піднімала крил. Гусенята вимогливо запищали: «Випускай нас, мамо».
    Тихо підняла мати крила. Гусенята вибігли на траву. Вони побачили, що в матері крила зранені, вирвано чимало пір’я. Гуска тяжко дихала. Але світ навколо був такий радісний, сонечко сяяло так яскраво й лагідно, жучки, бджоли, джмелі співали так гарно, що гусенятам чомусь і на думку не спало поцікавитись: «Мамо, що з тобою?». І коли одне найменше і найслабше гусеня підійшло до мами й запитало: «Чого в тебе зранені крила?» — вона тихо відповіла: «Все добре, мій синку».
     Жовтенькі гусенята розсипались по траві. Мати була щаслива.

Запитання:
--- Хто є дійовими особами казки?
--- У яку пору року відбувається подія?
--- Куди повела гуска своїх діток? Чого вона їх навчала?
--- Як поводилася мама – гуска під час негоди?
--- Про що забули гусенята, вийшовши з-під маминих крил?
--- Як в цей час почувалася гуска? Чому вона була щаслива?
--- Чого навчає ця казка читатів?

В зошит: прочитати і списати  текст.
    Шанувати батьків означає бути вдячним їм за дар життя. Це означає любити їх, поважати, слухати. Дуже важливо ніколи про них не забуватися, завше потішати, допомагати.

Записати під диктовку речення:
   Увечері мама з бабусею приготували смачну вечерю. Вся сім’я разом вечеряє. Діти прибирають зі столу і миють посуд.

Математика
Зошит с.39 – повторити назви компонентів дії «+» і «-». Пригадати, запам'ятати: знайти різницю – це відняти числа, знайти суму – це додати.
В звичайний зошит: розв'язати задачу (зі скороченим записом).
Тато зловив 16 карасиків, а Андрійко 13. На скільки менше карасиків зловив Андрійко?

Природознавство
Тема: Правила поведінки в природі. Охорона природи.(перегляньте відео)
Взаємозв'язки у природі. (прочитайте дітям екологічну казку, на основі неї можна пояснити зв'язки в природі)
            В одному селі жив хлопчик, звали його  Олексійко. Йому минуло 8 років. Він ходив до школи, а у вихідні гуляв з татом у лісі, або біля річки недалеко від села. Часто грався у лузі за будинком. Там росла трава, було багато квітів. А скільки незвичайних мешканців жило в них! Хлопчику дуже кортіло дізнатися, про що вони дзижчать і пищать, розповідають один одному. А ще він хотів знати, навіщо в природі так багато тварин, яка з них  найпотрібніша.
      Одного разу Олексійко заплющив очі і побачив фею. Вона підійшла до нього і, простягнувши паличку, сказала:
-     Бери, вона чарівна. Якщо ти забажаєш чого-небудь, махни тричі і все здійсниться.
 Сказавши це, фея зникла. Олексійко дуже зрадів, адже тепер він може дізнатися, хто з тварин найпотрібніший.
-   Піду я до річки,- подумав хлопчик. Першою, кого він побачив, була зелена жаба.
 -  Ось вона нікому не потрібна, - сказав хлопчик і махнув палицею. Жаби зникли, але відразу з’явилися хмари комарів. Тільки хлопчик хотів сховатися від них, як з усіх боків  почали злітатися чаплі. Вони були голодні і шукали жаб.
 - Виявляється, без жаб мешканці річки ніяк не можуть обійтися,- сказав Олексійко і повернув їх у водяний «будинок».
  - Так,- подумав Олексійко,- виявляється, все не так просто. А ось без комарів точно нічого не трапиться, адже вони тільки докучають і кусаються. Він махнув паличкою, і комарів наче й не було. Але що це ? Усі жаби закричали, запищали бабки  й ластівки. Хлопчик згадав, що без комарів вони загинуть – це їхній корм.
 - Виходить, навіть комарі комусь потрібні!- здивовано сказав хлопчик. Хотів Олексійко піти в ліс, але передумав. Адже там все так само! Тепер він зрозумів, що в природі все важливе. Не стане когось одного, то погано стане всім: тваринам, рослинам, людям.

???Скажіть, що ви зрозуміли з даної казочки?
Про який взаємозв’язок у природі ви дізналися?
Отже, все що нас оточує, все навколо – взаємопов’язане між собою.
Як ви думаєте, чи існує взаємозв’язок між тваринами?
Є тварини, які належать до рослиноїдних, до хижих, до всеїдних.
РОСЛИНОЇДНІ             ХИЖІ                 ВСЕЇДНІ
заєць                                    вовк                    ведмідь
олень                                   лисиця                білка
голуб                                    сова                    дятел
колорадський жук              жаба                   тарган
черепаха                              щука                   мураха
     Висновок
Отже, між живими організмами є зв’язки. Рослинами живляться тварини,  які, в свою чергу, є їжею для інших тварин. Такі зв’язки між живими організмами, коли один є їжею для іншого, називають ланцюгами живлення. Починається ланцюг живлення завжди з рослин.
Наприклад: пшениця – миша – лисиця.
Спробуйте намалювати ланцюжок живлення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий