понедельник, 13 апреля 2020 г.

Тиждень "Веселка"


Тема тижня «Веселка»
Понеділок 13.04.2020
Українська мова
 Буквар  с. 67 – 68 – прочитати пояснення про заголовок тексту; усно скласти короткі тексти за опорними малюнками, заголовками, словами.
Наприклад:    Театр
  Майже у кожному великому місті є театр. В його приміщенні розташована велика зала. На сцені актори грають ролі з вистави. Стіни театру завжди збирають багато глядачів. Саме глядачі оплесками дякують акторам за їх талант.
         Прочитати текст           
                                      Чому буває веселка?
        Веселка буває, коли зустрічаються сонечко та дощик. Наприклад, дощиктільки закінчився або ще падає, а з-за хмари визирнуло  сонечко.
        Коли дощить, у повітрі багато маленьких краплинок води. І коли сонячне світло проходить крізь ці  краплі, воно стає різнокольоровим.
         Аби побачити веселку, треба правильно стояти. Необхідно обов’язково повернутися спиною до сонечка , а обличчям – до дощу.
         Якщо сонечко знаходиться високо, то, на жаль, веселку ніхто не побачить. Вона показується людям тільки рано вранці або ввечері, коли висить  низько над землею.

Прочитати вірш, відшукати в ньому кольори веселки (райдуги), запам’ятати.
        
Сонце райдугу збудило (Н. Карпенко)

Сонце райдугу збудило,
Доню дощиком умило,
Доні коси розчесало,
В коси стрічки пов’язало.

Перша маківкою сяє,
Нагідками друга грає.
Третя сонечком сміється,
А четверта хмелем в’ється.

В п’ятій стрічці вись блакитна,
Шоста льоном синім квітне,
Сьома, як дзвіночки в полі
Фіолетові й лілові!

Зошит с. 28 – 29.
1)Написати з’єднання букв.
2)За малюнком поспостерігати, що у нашій мові є слова, які звучать і пишуться однаково, але мають різні значення: Журавлиний ключ –  ключ від замка.
Навести приклади інших слів (коса, ручка, кран, лисички, котики …).
3)Прочитати текст, переказати, підібрати і записати (посередині рядочка) заголовок.
4)Прочитати частину тексту, придумати продовження. Записати заголовок, списати перше речення (з абзацу) і записати доповнені речення (Батьки годують їх дрібними тваринами — дощовими черв'яками, комахами, жабами, мишами, рибою. Навіть, коли пташенята навчаться літати, батьки допомагають їм в пошуках їжі 2-3 тижні.).
5)Списати речення з букварика, подане рукописним шрифтом на с. 68.

Математика Підручник с. 108 – порівняння іменованих чисел (місткості).
№1,2,3,4 – в звичайний зошит.
№1 – 2л + 2л + 2л + 2л > 5л + 1л + 1л 
          > 7л
          40л = 10л + 10л + 10л + 10л
          40л = 40л
№2 – на місце зірочки записати будь – яку цифру, щоб нерівності були правильними.
№3 – 5л +2л = 7л
          > 2л на 3л
          2л + 2л = 4л
№4 – 40л – 30л = 10л                  50л – 30л = 20л
          30л + 10л = 40л                  30л + 20л = 50л
Розв’язати задачу
Бабуся надоїла у корови 19л молока. 6л вона віддала теляті. Скільки літрів молока залишилося у бабусі ?





Вівторок 14.04.2020
Українська мова  Прочитати казку О. Громенко
              Зайчик і веселка

    Жив собі зайчик. Тільки двічі на рік він змінював колір шубки. Взимку – на білий, а влітку – на сірий. Набридло куцохвостому бути таким немодним. Якось після теплого літнього дощику на небі з’явилася барвиста веселка. Заєць зачаровано дивився на неї, а потім наважився попросити:
– Веселочко! Будь ласка, пофарбуй шубку в якийсь яскравий колір.
– Гаразд, – усміхнулася веселка. – Можу навіть міняти кольори твого вбрання. Але запам’ятай: якщо знову попросиш у мене білу шубку, то кольоровим більше не станеш ніколи.
    Довговухий погодився і спочатку забажав бути зеленим. Адже це так зручно залишатися непомітним у траві та мати можливість досхочу бавитися в заростях.
     Потім зайченя стало синім. Довелося перебратися поближче до озера. Невдовзі куцохвостий помітив, що йому так личить блакитний колір!
     Настала осінь. Заєць став жовтим із червоними плямами. Він бігав по золотому листю й був зовсім непомітним для ворогів.
     Ставало холодніше, з’явилися перші сніжинки. Одного разу зайчик зустрів їжачка. Той здивовано поцікавився:
– Що трапилося, друже? Чому такий пістрявий? Як зимувати думаєш?
     Тут куцохвостий зрозумів, що його модне жовтогаряче вбрання взимку буде помітним навіть здаля. Лисиця таку поживу швидко вгледить! І став кликати веселку, щоб попросити білого кожушка. Барвиста одним оком визирнула з-за хмаринки й запитала:
– Пам’ятаєш мою умову?
– Так, – відповів зайчисько. – Проте не хочу кольорового вбрання. Краще хай буде таким, як створила сама природа!
     Відтоді заєць на зиму стає білим, навесні змінює шубку на сіру. І ніякі інші барви йому більше не потрібні.

Дати відповіді на питання:
-       Скільки разів зайчик змінював колір шубки? 
-       Про що зайчик востаннє попросив веселку?
-       Чому зайчик попросив у веселки знову білу шубку?
-       Чого навчає нас ця казка?

Зошит с. 30 – 31.
1)   Потренуватися у хмаринці, перевести великі друковані букви в писані.
2)   Скласти і записати імена. Звернути увагу, що склад у слові може позначатися однією буквою, але при переносі слова з рядка в рядок одна буква не залишається і не переноситься.
3)   Прочитати «розсипані» слова, скласти з них речення, записати. Повторюємо: імена завжди пишемо з великої букви.
4)   Знайомимося з акровіршами. В акровіршах завжди можна прочитати зверху вниз слово за першими літерами кожного рядочка. Прочитати акровірш, списати, підкреслити двоскладові слова (ділимо на склади усно кожне слово, а також пригадуємо, що кількість складів можна визначити за кількістю голосних звуків у цьому слові).

Математика
Підручник с. 109 – прочитати пояснення вартості, одиниці вартості, їх скорочене позначення: гривня – грн, копійка – к; співвідношення     1грн = 100к.
Пригадати, що в обігу є монети номіналом 10к, 25к, 50к, 1грн, 2грн. Були, але не в обігу, 1к, 2к і 5к. Також люди користуються паперовими грошима – купюрами.
№1, 2 – усно. Розглянути поняття «істинні і хибні твердження»: істинні – це правдиві, правильні, хибні – неправдиві, неправильні. Наприклад: у веселки 7 кольорів – це твердження істинне; веселку можна побачити тільки у травні – хибне.
№3 – 5 + 40 + 40 = 85            20 + 30 + 40 = 90
№4 – 90к > 75к             70к  < 7грн
Для виконання практичної роботи потрібно взяти по 10 монет номіналом 5к і 10к.
Зошит с. 36.



Середа 15.04.2020
Українська мова
Буквар – с. 69 – запам’ятати нове слово «часопис» (ще кажемо «періодика», «періодичне видання»)
Прочитати казку:
                О. Кобець - Филимонової  Сім художників
     Були собі на світі сім друзів-художників, і всі семеро мешкали в одному містечку.
    А над тим містечком постійно висіли сірі хмари. І від них на все містечко падала велика сіра тінь. Не було видно небесної блакиті. Не було видно оранжевого сонця. Не було видно зеленого листя. Тому все, що малювали художники, було сірим. Адже вони ніколи не бачили яскравих барв. І фарби в них були тільки сірі.
    Та одного разу налетів на місто вітер і розігнав хмари. Вибігли художники на вулицю – очам не повірили:
– Яке гарне небо! – вигукнув один.
– Яке гарне сонце! – вигукнув другий.
– Яке гарне листя! – вигукнув третій.
– Та й взагалі, яке все-все гарне! – вигукнули друзі й відразу заходились
малювати. Але яскравих малюнків сірими фарбами, звісно ж, не намалюєш. Що робити?: «Веселка
– Друзі! Ходімо шукати кольорові фарби! – сказав один із художників.
   Взяли вони сім відерець і сім пензликів та подалися у мандри. Довго блукали по світу й дивувалися всьому, що бачили. Адже, живучи в сірому місті, вони не знали, що на світі є червоний-червоний мак у зеленій траві, біла ромашка з жовтенькою серединкою; що сонечко вдень золоте, а ввечері – пурпурове…. Про все дізналися художники, все запам’ятовували.
      Якось піднялися вони на високу гору. Глянули вниз – усе як на долоні: і річки, і луки, і ліси… замилувалися красою художники й почали
мріяти:
– Ой, як я хочу намалювати мак!
– А я сонечко!
– А я листочок!
– А я кульбабку!
– А я небо!
– А я дзвіночок лісовий!
– А я фіалку!
І тільки-но отак сказали, як у небі з’явилась барвиста веселка.
– Давайте свої відерця, – усміхнулась веселка і подарувала художникам свої  кольори.  А потім зникла… але то нічого, бо коли її підуть шукати інші художники, вона знову з’явиться й подарує їм свої нові кольори. Щоб кожен зміг намалювати, що тільки забажає: червоні маки, оранжеве сонечко, жовту кульбабку, зелене листячко, блакитне небо, синій дзвіночок, фіолетову фіалку.

Перегляньте відео мультика - пісні  «Кольорові кульки» .

В звичайний зошит: вивчити і списати скоромовку:
      Чапля осінь жде завзято, буде сани фарбувати.
(За цією скоромовкою також легко запам’ятати кольори веселки – за першою буквою кожного слова).
Написати під диктовку слова і речення:
Колір, світло, розмальовка, фарби, райдуга, веселка, барвистий.
Джміль на склянку з медом сів.

Математика
Підручник с. 110 – дії з іменованими числами та їх порівняння.
№3, 6 – усно. За №3 - задачі можна скласти і на знаходження суми, і на порівняння.
№1 – виконати обчислення.
№2 – 30грн + 60грн = 90грн
          100грн – 90грн = 10грн
№4 – розв’язати задачу.
№5 – пояснити, що в меню подано ціни за напої та страви (за одну одиницю товару). Рахунок – це вартість всього замовлення - сума. Для обчислення рахунку нам потрібно вибирати ціни відповідно до замовлення членів родини.
        10 + 10 + 10 = 30(грн) – вартість 3 чашок чаю.
        20 + 10 + 17 = 47(грн) – вартість 3 тістечок.
        30 + 47 = 77(грн) – рахунок сім’ї.
№7 – спочатку виконати, де потрібно, обчислення, а вже потім порівнювати.
Наприклад, за першим виразом обчислили усно, що 40 + 6 буде 46, і записуємо:  46л  > 40л .



Четвер 16.04.2020
Українська мова
Прочитати лічилку Л. Вознюк
Веселкова лічилка
В лузі дощик із квіток
кольоровий сплів вінок.
У долину, аж до річки,
простяглись барвисті стрічки.
Ось червона, перша стрічка, —
колір стиглої сунички.
Друга — наче мандаринки,
що оранжеві в них спинки.
Третя — жовта, наче сонце
зазирає у віконце.
А
 четверта — то зелена,
як листок берізки, клена.
П’ять — блакитна, барвінкова,
наче квіточка святкова.
Шоста — синя, як ті сливи,
що дощі вмивали й зливи.
Сьома — вкрили ліс та балки
фіолетові фіалки.
Із семи стрічок веселих
утворилася веселка,
і щоб знати кольори,
ти лічилку повтори.
Зошит
1)списати текст:
                        Цікаві малюнки
     У Сонечки є олівці. Вона малює в альбомі. Ось Колобок. А то Курочка Ряба. А це Котик і Півник. Цікаво!
2)Вчимося переносити слова. (Розгляньте правила переносу слів у файлі).
Поділити для переносу слова: райдуга, весна, ґудзик, олень, сім’я. (Рай – дуга, райду – га;  ве –сна, вес – на;  ґу - дзик, олень, сі - м’я.)

Математика
Підручник с. 111 прочитати пояснення про час. Повторити одиниці часу: рік, місяць, тиждень, доба, година (год), хвилина (хв), секунда (с).
Співвідношення: 1доба = 24год;  1год = 60хв;  1хв = 60с.
№1, 2, 3 – усно.  №1 – 1тиждень = 7діб (повторити назви днів тижня;  доба – це ранок, день, вечір, ніч).
                             1місяць = 30 (31, 29, 28) днів – розгляньте ці випадки в будь – якому календарі.
 В зошит - №4 – знайти значення виразів.
-       №5, 6 – задачі.
-       №7 приклади записати: 5 + 51 = 56 і т. д.

Я досл. світ. Природознавство.
Тема: Причини виникнення веселки: уявлення про світло і колір. Практична робота: створення моделі веселки.
1)Перегляньте відео.
2)Спробуйте провести дослід (в сонячний день, коли проміння сонця падає у вікно).
Порядок дій:
1. Наповніть склянку водою приблизно на три чверті й візьміть аркуш білого паперу.
2. Потім попросіть дитину піднести склянку до вікна. Можна також піти в інше місце (на вулицю), де теж є сонячне світло.
3. Далі нехай дитина утримує склянку води прямо над папером (обережно, щоб не розлити) й уважно спостерігає за тим, що відбуватиметься зі світлом.
4. Зверніть увагу дитини на те, як сонячне світло проходить через склянку води, заломлюється (згинається) та утворює різнобарвне зображення на аркуші паперу. Ну як? Вийшло?
5. А тепер запропонуйте дитині продовжити експеримент. Нехай вона спробує тримати склянку води на різних відстанях від паперу й під різними кутами до неї. Які вийшли результати? Ефект змінився? Що відбувається?
     І хоч зазвичай ми бачимо веселку в небі у вигляді кольорової дуги, вона може  утворюватись і в інших місцях. Можливо, вам доводилось бачити веселку у фонтані  або в серпанку водоспаду. А виконавши цей експеримент, вам вдалося отримати власну  маленьку веселку просто вдома.
   Веселка утворюється, оскільки сонячне світло заломлюється (згинається), проходячи через краплі дощу. Те ж саме відбувається, коли сонячне світло проходить  через склянку води. Воно заломлюється, розділяючись на червоний, оранжевий,  жовтий, зелений, блакитний, синій і фіолетовий кольори. Ці кольори називаються  кольорами спектру.
Найцікавіше, що коли промінь світла тільки спрямовувався до склянки з водою і всі кольори спектру були зібрані разом, промінь був білим. І тільки лише проходячи  через прозору перешкоду (краплі води або скло), він із білого розпався на сім різних  кольорів.

Можна також отримати веселку іншими способами:
«Веселка із CD- диску»
Матеріал: CD- диск.
Умови: без особливих умов.
Хід досліду:
Змінюючи кут нахилу диску (можна під включеною лампочкою), можна отримати веселкову смужку або круглу веселку.

«Веселка з мильної бульбашки»
Матеріал: мильні бульбашки.
Умови: без особливих умов.
Хід досліду:
Надуваючи мильну бульбашку, можна спостерігати веселку на її поверхні.

Практична робота: модель веселки можна зробити з пластиліну чи кольорового паперу. А ще буде дуже цікаво створити веселку в баночці.
 Приготуйте прозорі пляшечки чи баночки, кольорову крейду, мілку сіль та аркуші паперу.
1. Попросіть дитину розсипати сіль на аркуш паперу тонким шаром.
2. Нехай дитина візьме шматок кольорової крейди, уявить, що це качалка, і розкачає сіль цією кольоровою качалкою, таким чином зафарбовуючи сіль в один колір.
3. Цю ж операцію треба повторити з іншим аркушем паперу, сіллю та іншого кольору крейдою.
4. Таким чином зафарбовуємо сіль у різні кольори, зберігаючи її на різних аркушах.
5. Обережно засипаємо сіль шарами у прозору баночку чи пляшечку, намагаючись не  змішувати кольорів.
6. Перед нами чудове розмаїття кольорів у пляшечці, яку можна використати як оздобу  на кухні.
                                          


П'ятниця 17.04.2020.
Українська мова
Прочитати текст: Казкове місто
    Намалював художник казкове місто.  Він довго думав, як його розфарбувати. Вирішив поселити у будиночки кольори, щоб вони самі житло розмалювали та прикрасили. Пішов, а банку з білою фарбою забув…
   Ось почали кольори купатись у білилах. Жовтий став Лимонним, Червоний - Рожевим, Зелений – Салатним, Синій – Блакитним, Фіолетовий – Бузковим! Весело кольорам, купаються, а біла фарба забруднилась!
   Прийшов художник, розсердився на бешкетників. А вони заходилися будинки фарбувати, і так гарно вийшло! Стіни стали ніжними і красивими. «Ось як можна одержати лагідні, пастельні тони, що підходять до оселі»,- подумав художник і більше не сварив кольори.

В зошит:
1)  Скласти і записати 2 речення з «розсипаних» слів:
       - гілки, стрибає, з, гілку, на, білчення;
- дубом, під, сів, розлогим, котик.
(Перше слово в реченні завжди пишеться з великої букви).
2)  Списати текст, підкреслити двоскладові слова.
                                      Хмаринки
     Пливли по небу хмаринки. Волохаті та легкі, мов пух. Вирішили вони відпочити. Спинилися хмарки над хатою на хвилинку. І знову попливли.

Математика
Підручник с. 112
№1,3 – в зошит.
Вчимося працювати з годинником.
На макеті годинника або на справжньому домашньому годиннику пригадати і назвати, з чого він складається (2 або 3 стрілки – показують години, хвилини, секунди; циферблат, а всередині – механізм). Дуже важливо, щоб діти зрозуміли, що на годиннику є 12 чисел, і годинникова стрілочка за добу двічі  ходить по колу годинника, бо доба – це 24 години. Тому, вказуючи на те ж саме число, годинник нам показує різний час: якщо на 12 вночі, то це 24год або 00год (кінець доби), але можна казати дванадцята година ночі; якщо на 1вночі – перша година, вдень – 13год  і т.д. Щоб правильно називати час вдень (після 12) і ввечері, можна до числа, на яке вказує годинникова стрілка, додавати 12. Наприклад: якщо ввечері на 10 – додаємо до 10 ще 12 – буде 22год, на 4 вдень – додали 12 – 16год. 
 №2 – 2год – 14год,    6год – 18год,    8год – 20год.

№1, 2, 3 (з жовтими стрілками)  розглянути усно.

Зошит – с.37.

Звертаємо увагу: №3 – пригадуємо, які геометричні фігури належать до многокутників, а які не належать. Чи будемо щось робити з другим малюнком?  

Комментариев нет:

Отправить комментарий